Geschreven door Cor van Breukelen
Bulletin 08: 23 maart 2010
Inmiddels zitten we in maart 2010. We hadden gehoopt dat het tooling model klaar zou zijn, maar daar zit jammer genoeg een beetje vertraging in. WSI kan niet anders als uiterst secuur werken en dat doen ze dan ook. Vandaar dat de tekeningen in 3D veel meer tijd vergden dan zoals gebruikelijk bij vrachtwagenmodellen. Daar zitten veel repeteereffecten aan, zoals bumpers, spiegels, deuren en huifzeilen of gesloten opleggers. Bij onze brommers is alles nieuw! Nieuw als product en nieuw voor WSI. Niet dat ze iets over het hoofd hebben gezien. Nee het is de controle op controle die WSI van de fabriek in China verlangt. En dat biedt ons de zekerheid dat het model straks ook echt is wat het moet voorstellen. Het lijkt allemaal lang duren, maar – geloof me- er zit een ontstellende hoeveelheid werk aan vast. Het tooling model wordt nu verwacht in de tweede / derde week van april. Het is het basisontwerp; zeg maar het model waar ze straks alles van af zullen leiden. We moeten er rekening mee houden dat zo’n tooling model toch echt twee keer heen en weer naar China moet, om kleine correcties te laten aanbrengen. Het gebeurt hoogst zelden dat zo’n model in één keer helemaal goed is. En dan praten we al over eind mei..
Gisteren, 22 maart, waren de directeur van WSI en ondergetekende te gast bij Bevro International BV in Daarlerveen. De puntjes op de “i” zetten.
De mails die bij WSI zijn binnengekomen zijn door Tim verwerkt in een Excel sheet, waarop alle informatie is weergegeven. Naam, e-mailadres en eventueel telefoonnummer; de belangstelling voor 1,2,3 of 4 modellen en eventuele commentaren dan wel wensen ten aanzien van kleurstellingen. Die Excel sheet ligt nu bij Bevro, zodat ze in Daarlerveen helemaal op de hoogte zijn, wie interesse heeft in welk model ( of alle modellen).
Die kleurstellingen zullen we in de komende week nog een keer beoordelen, vóór WSI dat definitief door kan geven aan de fabriek in China. En met alleen maar doorgeven “rood” “zwart”‘zijn we er niet. Kleurnummers zijn heel belangrijk! Dat wordt nog even zweten.
Voor alle duidelijkheid:
1) Er worden 4000 modellen gemaakt. 1000 stuks Puch VS 50, 1000 stuks Puch MV 50, 1000 stuks Tomos 2L en 1000 stuks Tomos 3L
2) Twee kleuren per uitvoering. Elk model kent dus twee kleurstellingen. Er zijn dus 8 mogelijkheden. Alle modellen krijgen een uniek artikelnummer, zodat er straks geen misverstanden ontstaan over je keuze.
3) Bevro International BV uit Daarlerveen gaat de modellen verkopen. Niet alleen bij de bij haar aangesloten dealers in Nederland en België, maar ook – en dat is wel zo handig – direct verkopen aan de Puch en Tomosliefhebbers in Nederland en België.
4.) Ergens derde week april zal Bevro International BV een nieuwsbrief uitsturen naar allen die het formulier naar WSI hebben gezonden. Daarin staat onder andere hoe besteld kan worden, hoe betaald moet worden, welke kleurstellingen aan welk artikelnummer gekoppeld zijn en of je het model wilt komen afhalen, dan wel of je het per post toegezonden wenst te krijgen.
Het mag duidelijk zijn dat onze fraaie planning voor de tweede keer aangepast moet worden…
Zodra er weer nieuws is, horen jullie weer.