Geschreven door Cor van Breukelen
Bulletin 12: 30 juli 2010
Naar aanleiding van de door Henk de Kaste en mij gemaakte commentaren op de (kunststof) Tooling modellen, heeft WSI met spoed de correcties laten aanbrengen in China. Vorige week waren de gecorrigeerde modellen weer terug in Nederland! Over tempo gesproken..!
Dit keer waren ook de spaken in de wielen gemonteerd. Bij modellen van andere makelij, zoals motoren, zijn de spaken vaak nep. WSI had ons beloofd er een echt model van te maken. Net zoals de vrachtwagens in de schaal 1:50. En wat de mensen van WSI beloven, komen ze na. Vandaar dat er in de wielen van onze brommermodellen echte spaken komen. Dat betekent wel dat de spaken met de hand gezet moeten worden. Zie bijgaande foto. In de komende maanden zitten medewerkers van WSI in China zo’n kleine 290000 spaken in wielen te monteren…
De achterschokbrekers van de Tomos 2L en 3L zijn nu ook goedgekeurd. Hierdoor is meteen de aanpassing van het achterrek doorgevoerd. De pootjes van het achterrek lopen namelijk naar de binnenkant van de schokbrekers. Details, maar het moet wel kloppen. Net zoals het voorspatbord van de Tomos. Daar hoort geen naad in.
De achterschokbrekers van de Puch modellen moeten nog een keer terug. Het driekantig aluminium kapje aan de bovenkant zorgt voor bevestigingsproblemen… . Er wordt aan gewerkt. De tweede lange uitlaat is nu ook klaar. Met het gereedkomen van het plaatstuur, kunnen we wellicht nog iets leuks doen.
Een paar details, zoals de juiste bekabeling per model, de bougiekabel (moet iets dikker) worden de komende week aangepast.
Hierboven: de VS50 weer een stapje dichterbij. Mooi? Dacht het wel hé !!