Geschreven door Cor van Breukelen
Bulletin 10: 7 juni 2010
De tooling modellen zijn binnen. Als je ze in het echt ziet sta je werkelijk versteld van zoveel precisie. We komen er achter dat WSI in China heel veel aankan. Bij de opening van het nieuwe kantoor van WSI in Woudenberg j.l. vrijdag waren zo’n 200 genodigden aanwezig. Daaronder Fred Tam, de directeur van WSI China.
Je zou het aan de hand van de foto’s niet zeggen. Je kunt het ook niet zien, maar de modellen zijn tot in de details kloppend met de brommers van Henk de Kaste, Ed Slinger en Peter van Galen. Want die stonden die middag in september 2009 geduldig te wachten tot alle foto’s genomen waren. En naar nu blijkt niet voor niets. De diverse onderdelen zijn haarscherp gemaakt. De tankdop kan losgedraaid worden.. Een motorblok met potje of uitlaat bij de VS en de Tomos…; het andere blok met voetversnelling en voetrem voor de MV 50…; het stuur dat via het balhoofd in het frame zakt…echt verende schokbrekers..een Denfeld zadel…,het stuur in drie uitvoeringen -1,9mm dik- met Magura handvatten… alles klopt!
Goed hier en daar zijn wat kleinigheden die aangepast moeten worden. Maar het eerste model overtreft onze stoutste verwachtingen. Dit hadden we gewoon niet verwacht.