Geschreven door Cor van Breukelen
Bulletin 05: 03 juni 2009
Gisteren, 3 juni 2009, namen Henk de Kaste ( technische man, jawel!) en ik met de fotograaf van WSI alle foto’s even door. Wat was origineel en klopte op de foto en wat duidelijk niet… . Heel belangrijk, want van deze foto’s en de tekening zullen de modellen vorm moeten krijgen. Het voorspatbord van de MV moet anders. De Eagle moet eraf. Van de 3L (of 2L) moeten de kabels door het frame. Een ander achterrek en voor de rest klopt het allemaal. De VS50 krijgt natuurlijk zijn karakteristieke lampjes naast de koplamp. Goed opletten dat de koplamp van de Tomos duidelijk anders is als bij de MV50! Exploded views dienen als verdere ondersteuning voor de engineers in China. En dat die jongens tot uitzonderlijke prestaties in staat zijn werd reeds eerder bewezen! Tot in het kleinste detail moet het kloppen. Pompje erop? Tuurlijk. Afneembaar? Als het even kan, dan wel graag. Handles in kunnen knijpen? Ja wat dacht je! Het moet allemaal echt zijn. Zo ook met voor- en achtervering. Die moet je kunnen indrukken. En een standaard die in- en uitklapbaar is… en Champion of NGK op de bougiekap… Het zijn details, maar het maakt zo’n model wel extra mooi. Wie bekend is met Tomos en de film heeft bekeken die achter in het boek zat, weet dat de tankstickers door dames in de fabriek werden aangebracht… Dat doen ze in China dus ook! Toeval? Over de kleuren zijn we nog bezig. Is niet zo belangrijk op dit moment. Komt vanzelf. Een aantal van die foto’s zullen ook dienen om straks de promotiefolder te maken. Met een beetje geluk is die volgende week klaar. Die folder gaat overigens pas online als we de prijs van de modellen echt rond hebben. WSI en ik moeten hierover met een aantal mensen nog gesprekken voeren. Dit duurt allemaal weliswaar wat langer dan gepland, maar met des te meer zorg kunnen we straks alles presenteren. Over een week of twee gaat Erik van de afdeling Model Ontwikkeling, naar China. Daarmee belanden we in de volgende fase.