Geschreven door Cor van Breukelen
Bulletin 13: 24 augustus 2010
In het vorige bulletin waren we vergeten te melden dat de koplamp van de Tomos een aanpassing behoefde. Tijdens onze inspectie was gebleken dat de Tomos de koplamp van de MV50 had gekregen. En ja, dat is zoiets als vloeken in Epe! Nog scherpere foto’s werden via WSI naar China gezonden en zo werd ook dat probleem opgelost.
Nog een aardig detail over de Tomos. De Tomos modellen hebben straks hun karakteristieke gele plaatjes.
De laatste stuurvariant, het lage plaatstuur is nu ook klaar. Hiermee is het sturenprogramma compleet.
In het vanmorgen gevoerde overleg met WSI is duidelijk geworden dat de fabriek in China nu over gaat tot het maken van de onderdelen in metaal. Dat wil zeggen, de mallen worden gemaakt en daarna wordt van de daaruit verkregen onderdelen een metalen model in elkaar gezet. “Niet schrikken hoor”, zegt Erik van WSI, want doorgaans zien ze er niet uit. Dat komt doordat er restjes van het gietmateriaal aan blijven zitten; de vreemde kleur van het materiaal en nog zo wat factoren. Dan eerst controleren en meten of alles straks past, of dat -zoals we al eerder schreven- de mallen nog een keer aangepast moeten worden. Voorlopig ziet het er allemaal goed uit.
Met vriendelijke groet, Cor van Breukelen
Klik hier om de originele Bulletin 13 te lezen (pdf)