Geschreven door Cor van Breukelen
Bulletin 20: 17 januari 2011
Begin januari ging Erik Siks van WSI naar China. Met de laatste commentaren van Henk en mij zou alles afgerond kunnen worden…
Nu is het natuurlijk zo, dat je altijd op het laatst nog iets ziet, waarvan je denkt “dat had ook nog aangepast kunnen worden” Meer in het kader van “als we toch nog bezig zijn..” Een rap gezonden email met foto’s en pijlen waar de gewenste verbeteringen op stonden bereikte Erik op tijd. Gelukkig konden die wijzigingen nog meegenomen worden. Aan al het andere was al gedacht. Pffft…!
In China gaan ze hard aan het werk, want de tijd dringt. Op vrijdag 14 januari wordt er, als beloofd, bij de Puch & Tomosclub Tegelen een presentatie over de modellen gegeven. Precies op tijd komt er om 14.00 uur een email met foto’s uit China. De directie van WSI stuurt de foto’s door en ik zet ze op een USB stick om ze enkele uren later in Tegelen te laten zien. Verser kan gewoon niet! Toch even uitgelegd dat het allemaal best wel moeilijk is. WSI is – natuurlijk – gewend aan 3D tekeningen van allerhande voertuigen zoals vrachtwagens, opleggers, grondverzetmachines, kranen enz. En dan komen wij met nul tekeningen, een heleboel wensen en in China moet maar duidelijk worden hoe het een in het ander past. Geen makkelijke opgave. Maar zoals je kunt zien komt het goed.
De productie is gestart! Het is aftellen. Op korte termijn staan er 8 klaar in de juiste kleuren. Die komen naar Woudenberg en dat is voor de laatste controle. Echt! Op de achtergrond gebeurt nog meer, maar daarover een andere keer. Nijvere handjes zorgen ervoor dat de modellen keurig in elkaar gezet worden. Het begint er heel aardig op te lijken. Straks als de brommers in hun juiste kleuren staan, komen er nieuwe foto’s. Even geduld weer.
Kijk even naar nog een paar foto’s. Zoveel moois houden we niet voor ons…
Overal brommers van Puch en Tomos.
Met vriendelijke groet,
Cor van Breukelen