29. Laatste aanpassingen?

29. Laatste aanpassingen?

Op is op

Geschreven door Cor van Breukelen

Bulletin 29: 2 januari 2012

Tussen Bevro International BV, haar afnemer in Oostenrijk, WSI en Puch66 ontstond een aardige discussie over wat precies mogelijk was in uitvoeringen en bij welke aantallen. WSI moet natuurlijk rekening houden met bestelhoeveelheden bij hun collega’s in China. En Bevro wil haar klanten graag van dienst zijn. En in Oostenrijk willen ze het één wel en het ander weer niet. Ook begrijpelijk. Voor Puch 66 maakt het niet zoveel uit. Of de adviezen en begeleiding ten aanzien van de uitvoering nu voor één of meerdere modellen gedaan moet worden is alleen maar een kwestie van tijd. Sinds het vorige bulletin zijn we zowat dagelijks in de weer om per email alle aanpassingen en wensen te vertalen. En dat naar alle partijen! Dat dit natuurlijk weer tot vertragingen leidt mag geen verbazing meer wekken. We hadden gehoopt alles in november af te ronden…

Op 2 januari zitten we dan bij WSI in Woudenberg. Vóór ons de commentaren vanuit Oostenrijk, een meegestuurd schaalmodel van de Volkswagen T2a bus in Oostenrijkse postuitvoering als voorbeeld en de wensen van Bevro op een Excel sheet. Van de Posterijen hadden we apart al eens alle details van het logo ontvangen. De Oostenrijkse adelaar met een posthoorn. Dat logo heeft van 1950 tot 1975 dienst gedaan. Mevr. Dr. Christine Kainz heeft er zelfs een boek over geschreven. En via onze vriendin bij de Posterijen hebben wij deze details weer gekregen. Marco en Guido van WSI moeten nog wel even de posthoorn onder de adelaar plakken. Geen makkelijk klusje, want dit is fotoshoppen in het kwadraat! Maar Guido laat weten dat hij het wel in orde maakt. Dan moet er een tekst onder: Österreichische Post u. Tel.Verwaltung, net zoals het voorbeeld op de Volkwagenbus. Het wordt een gepriegel, maar het komt erop. En in plaats van de aanduiding VS50 op de nummerplaat op het achterspatbord komt daar een volgnummer van de Posterijen: PT 38.275 Witte letters op een zwarte achtergrond. In plaats van het standaard doosje maken Marco en ik een voorstel voor een speciale verpakking in de gele kleuren van de Posterijen, met daarop aan de achterzijde een foto van zo’n post Puch met daarbij relevante tekst.

Van de 500 stuks van de zwart/beige VS50 die voor de Posterijen gemaakt gaan worden gaan er 400 naar Oostenrijk en blijven er slechts 100 in Nederland. Wie interesse heeft in dit verzamelmodel, dient binnen twee weken te reageren. Op is op! Echt.

Chromen uitlaatbocht Wenn’s wirklich wichtig ist, dann lieber mit der Post! Van het groen beige model willen de Oostenrijkers ook wel een aantal hebben. Maar dan met het lage (plaat)stuur. Voor Nederland komt deze in twee uitvoeringen. Met het lage plaatstuur (130 stuks) en met het hoge stuur met 2 spijlen.(250 stuks). Ook hier geldt: Op is op!

De paarse en zwarte MV50 komen ook in twee uitvoeringen. In beide gevallen: 250 stuks met het hoge stuur (zoals op de zwart-rode MV50 uit serie 1) en 250 stuks met het 2-spijlen stuur. Bij alle MV50 modellen wordt dit keer een uitlaatpijp gemonteerd.

Bevro International BV heeft besloten niet meer rechtstreeks aan particulieren te leveren. Verkoop van de modellen zal dus alleen via de aangesloten winkels en dealers plaatsvinden!

Tot het volgende bulletin!


Met vriendelijke groet,
Cor van Breukelen

Klik hier om de originele Bulletin 29 te lezen (pdf)

Tags:
Geen reacties

Post a Comment